Multahan vietiin pyörä Jyväskylän matkakeskukselta maaliskuun ekana viikonloppuna. Ajankohtana jona oli tietysti muutenkin huolia rahasta eikä uuden pyörän hankinta tullut kysymykseen kuin vasta huhtikuun alussa kun sain vanhemmilta valmistujaislahjaksi rahaa ja palkastakin jäi vähän yli. Siihen asti poljin töihin Martin mummin vanhalla pyörällä jonka kanssa ei oikein tultu toimeen. Kyllä mie töihin paljon mieluummin menen pyörällä kuin bussilla + kävellen, mutta toi vanha Made in Poland-pyörä oli vähän hankala. Siinä ei mm. ollut jalkajarruja, vain käsijarrut, ja sen vaihteet toimi ihan siten kuin niitä huvitti. Siksipä uusi pyörä tuntui entistäkin ihanammalta! Siinä on hurjan mukava satula ja jotenkin se rullaa niin keveästi etten muista edes vanhan Nopsani tuntuneen siltä. (Okei, no se oli 9 vuotta vanha..) Ja seitsemän vaihdetta kolmen sijaan on tosi luksusta! Etenkin näin mäkisessä kaupungissa kuin Jyväskylässä ne todella tulee tarpeeseen.
Eilen sitten ostin viimein sen kauan himoitsemani rottinkisen pyöränkorin! Ei se ihan ole sellainen kuin unelmoin, mutta koska oon pitkään etsinyt vastaavaa ikinä löytämättä ja toi oli vielä tosi halpa, niin se käy mainiosti! :3 Sitten kun töissä oli tylsää, niin sain viimein otettua kuvia pyörästä hienon korin kera. Kännykällä tosin, joten laatu on sen mukaista.
|
Tykkään pyörän perinteisestä mallista, se ei ole niin huomiotaherättävä (että joku haluaisi varastaa) ja tuo ruosteinen väri on kans kiva! |
|
Tunturin vaakunasysteemi ja kauniisti näkyy pyörän kuraisuus. |
|
Tykkään noista valkoisista yksityiskohdista sarvien pehmustejutuissa ja että pyörän satulassa on kans. |
|
Nyt pitäisi vaan saada aikaiseksi viedä pyörä huoltoon tarkistettavaksi että kaikki osat on pysynyt nätisti paikallaan jne. Se piti hoitaa 100-200 ajokilometrin jälkeen ja näillä työmatkoillahan toi on mennyt rikki jo aikaa sitten. :D
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti